آماده شدن مخفیانه آلمان و ناتو برای جنگ هسته‌ای

نیروهای هوایی آلمان و شرکای این کشور در ناتو در حال انجام یک رزمایش مخفیانه تحت عنوان “بعد از ظهر ماندگار” هستند تا مانورهای لازم در صورت وقوع جنگ هسته‌ای را تمرین کنند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، نشریه بیلد نوشت: این تمرینات نظامی در پایگاه هوایی نورونیخ (واقع در ایالت نوردراین-وستفالن) در حال انجام است.

 

به نوشته نشریه بیلد ، این منطقه یک محل ذخیره سازی جایگزین برای بمب های هیدروژنی آمریکایی B۶۱ است که در بوچل واقع در منطقه راینلاند-فالتس قرار دارند. همچنین گزارش شده است که همزمان در بوچل رزمایشی تحت عنوان “گارد پایدار” در حال برگزاری است. طی آن نیروی هوایی برای دفاع از پایگاه هوایی در برابر حمله با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت آموزش می‌بیند.

 

جنگنده‌های هلندی، بلژیکی و ایتالیایی در این تمرینات شرکت دارند. کارشناسان نظامی ادعا می‌کنند که در رزمایش “ظهر ماندگار”، از جمله حمل ایمن سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی از محل‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی به هواپیما و نصب آن‌ها تمرین می‌شود. نشریه بیلد تأکید کرد که آزمایشات تمرینی بدون استفاده از مهمات رزمی برگزار می‌شود.

 

گفته می‌شود کشورهای ناتو نگران افزایش خطر جنگ هسته‌ای طی ۳۰ سال گذشته هستند. این خطر به دلیل خروج ایالات متحده از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و برد کوتاه و همچنین در شرایط تردید‌های فعلی در مورد امکان تمدید پیمان استارت نو وجود دارد.

 

پیش از این ! ژاک ماریلوسیان، نماینده پارلمان فرانسه از حزب “ائتلاف برای نوسازی سیاست” اعلام کرده بود به دلیل لغو پیمان موشکی نامبرده بین روسیه و ایالات متحده اوضاع در جهان بی‌ثبات شده و برای اولین بار از زمان جنگ سرد، جهانیان شاهد بی‌ثباتی جدی در مسئله منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند.