روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

آلمان و روسیه با وجود مخالفت آمریکا طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو را تکمیل می‌کنند

رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان بر گسترش همکاری دو کشور در راستای اجرای کامل طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند با وجود مخالفت ها و تحریم های آمریکا تاکید کردند.

 

آنگار مرکل صدراعظم آلمان امروز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب افزود: طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ به رغم تحریم‌های آمریکا باید بطور کامل اجرا شود.

 

وی افزود: این طرح در وهله اول یک طرح اقتصادی است و ما آن را درست می‌دانیم. من معتقدم که این طرح را می‌شود تکمیل کرد.

 

مرکل گفت: با وجود تمام اختلافات سیاسی با آمریکا ما تحریم های فرامرزی را درست نمی‌دانیم و به همین دلیل از این طرح حمایت می‌کنیم.

 

ولادیمیر پوتین نیز گفت: روسیه می‌تواند به تنهایی ساخت این طرح لوله را به پایان برساند تنها مساله زمان بندی مطرح است که پیش بینی می‌کنیم که در صورت وقوع چنین شرایطی، طرح چند ماه با تاخیر تکمیل شود و من شخصا امیدوارم تا پایان امسال (سال ۲۰۲۰ میلادی) یا در سه ماهه اول سال بعد این طرح به پایان برسد و شاهد انتقال گاز روسیه به آلمان باشیم.

 

طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو از جمله محورهای مهم دیدار امروز سران روسیه و آلمان بود.

 

این خط لوله که از منطقه ویبورگ در شمال غرب روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان کشیده می‌شود بخش قابل توجهی از گاز صادراتی روسیه را به این کشور منتقل و از آنجا به برخی کشورهای دیگر اروپایی ترانزیت خواهد کرد.

 

آمریکا شرکت‌های احداث کننده این خط لوله را تحریم کرده است و به همین دلیل احداث آن از دو هفته پیش متوقف شده است.

 

به نظر می‌رسد در دیدار پوتین و مرکل راه‌های مقابله با این تحریم‌ها بررسی شده است.

افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آسیا – پاسفیک برای مقابله با چین

ارتش آمریکا اعلام کرد: با اعزام نیروهای جدید تلاش های امنیتی واشنگتن در منطقه آسیا – پاسفیک برای اقدامات تقابل جویانه با تهدیدات پکن در این بخش از جهان افزایش یابد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا

روسیه: نگرانی اصلی آمریکا رشد توان اقتصادی و نظامی چین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه انگیزه واقعی آمریکا از خارج شدن از توافقات مهم بین‌المللی، کاهش محدودیت‌های قانونی برای اقدامات این کشور است، تأکید کرد که خط لوله “جریان شمالی -۲” هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ناتو در تدارک تمرین نظامی برای مقابله با روسیه

یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با هدف کسب آمادگی برای مقابله با تحرکات احتمالی روسیه، در تدارک انجام تمرین تهاجم نظامی است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, لهستان, ناتو

لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه در نتیجه‌گیری از سال ۲۰۱۹ ، با تأکید بر اینکه عدم حل مشکلات روابط مسکو-واشنگتن برای کل جهان اهمیت دارد، گفت: پیشنهادهای روسیه روی میز قرار دارد، هرچند انتظار زیادی از کار مشترک نباید داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه