ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

آلمان: هر تصمیمی که دولت عراق درباره نیروهای بیگانه بگیرد را خواهیم پذیرفت

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که دولت عراق هر تصمیمی که درباره خروج نیروهای بیگانه بگیرد را خواهد پذیرفت.

 

به گزارش تسنیم، “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با سایت رادیو آلمان تهدیدهای آمریکا علیه عراق بعد از تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از پارلمان این کشور را بی ثمر خوانده و بر لزوم مذاکره با عراق تاکید کرده و در عین حال گفت که عملیات جامعه بین المللی برای بازسازی عراق باید در پیش گرفته شود.

 

وی افزود: برای این منظور باید با استدلال عراق را متقاعد کنیم. تهدیدهای واشنگتن از طرف عراق در حال حاضر فایده‌ای نخواهد داشت.

 

به گفته وزیر امور خارجه آلمان حالا این مسئله مطرح است که دولت عراق این قطعنامه پارلمان عراق را چگونه اجرایی خواهد کرد. ما هر تصمیمی که در عراق گرفته شود را خواهیم پذیرفت. وی در عین حال گفت که نباید هیچ شکافی در عراق ایجاد شود که داعش بتواند از آن استفاده کند.

 

پارلمان عراق به مصوبه‌ای رای مثبت داده است که خواستار پایان حضور نظامیان خارجی در این کشور شده است. خطاب این سند به دولت عراق است که به طور موقت به ریاست “عادل عبدالمهدی” اداره می‌شود.

 

این مصوبه از لزوم پایان دادن به فعالیت ائتلاف بین المللی ضدتروریستی به رهبری آمریکا در عراق سخن می‌گوید، زیرا هدفی که این ائتلاف دنبال می‌کرد نابودی گروه تروریستی داعش بود که بدست آمده است.

 

در این میان سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس همه طرف ها را به احتیاط بالا دعوت کرده‌اند.

 

هایکو ماس همچنین اعلام کرده است که کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس می خواهند امروز درباره بازگشت اعلام شده ایران از برجام مشاوره کنند. وی این اقدام ایران را اولین گام برای پایان این توافق هسته ای دانسته که فقدانی بزرگ خواهد بود.

 

ماس تاکید کرد که ما هم بعد از مذاکراتی با ایران و مشورت با آژانس بین الملی انرژی اتمی تصمیماتی در این باره خواهیم گرفت.

 

جمهوری اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت های عملیاتی خود در برجام، یعنی «محدودیت در تعداد سانتریفیوژها» را کنار می گذارد. بدین ترتیب برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست و منبعد برنامه هسته‌ای ایران صرفا بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت. همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت رفع تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ نماید.

روسیه و چین با بیانیه یکجانبه آمریکا مخالفت کردند

نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل متحد با پیشنهاد آمریکا برای صدور بیانیه یکجانبه شورای امنیت در محکوم کردن اعتراض به سفارتخانه این کشور در بغداد، مخالفت کردند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, عراق, فرانسه

عبدالمهدی لزوم خروج نیروهای خارجی از عراق را به سفیر آمریکا ابلاغ کرد

رئیس دولت پیشبرد امور عراق یک روز پس از تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق، لزوم خروج نیروهای خارجی از عراق را به سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد ابلاغ کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق