عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم ۲» دخالت جدی در امنیت انرژی اروپاست

وزارت خارجه آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات آمریکا برای تحریم پروژه گازی “نورد استریم ۲” وارد کرده و این اقدام را دخالت جدی در امنیت انرژی و استقلال اتحادیه اروپا دانست.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “هندلزبلات آلمان”، دولت آلمان به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه نهادها و شرکت های آلمانی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ انتقاد شدیدی وارد کرد.

 

روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ” با استناد به بیانیه وزارت خارجه آلمان نوشت: این گونه اقدامات تنبیهی علیه این پروژه گازی یک دخالت جدی در امنیت انرژی اروپا و استقلال این اتحادیه است. وزارت خارجه آلمان این تحریم ها با تاثیرات فرا منطقه ای را رد کرده است.

 

ریچارد گرنل”، سفیر سابق آمریکا در آلمان چندی پیش بعد از جلسه با سناتورها و نمایندگان مجلس آمریکا در گفتگویی با “هندلزبلات” آلمان تاکید کرد که تحریم های بیشتر علیه این خط لوله با موافقت فراحزبی و بیشتری مواجه شده است. به گفته وی با وجود مبارزات انتخاباتی اما روند قانونگذاری در این باره می‌تواند به سرعت پیش رود.

 

وی از دولت آلمان درخواست کرد که سیاست های خود در قبال روسیه را اساسا مورد بازنگری قرار دهد.

 

وی با لحنی بی‌ادبانه در این باره گفت که آلمان باید غذا دادن به جانوران را کنار بگذارد در حالی که هم زمان پول کافی برای ائتلاف نظلمی ناتو هزینه نمی‌کند.

 

واشنگتن مرتبا درباره وابستگی بالای اتحادیه اروپا به گاز روسیه هشدار می‌دهد و می‌خواهد این پروژه گازی را با تحریم ها متوقف کند.

 

روند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ پیامد تحریم های آمریکا در ۲۰ دسامبر سال گذشته کند شد. تا به حال بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر از این مسیر گازی حدود ۲۴۶۰ کیلومتری کامل شده است.

 

خط لوله نورد استریم ۲ گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

 

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت “گازپروم” است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

 

بسیاری از نمایندگان بلند پایه آلمان هم انتقاد شدیدی به این تصمیم آمریکا وارد کردند.

 

“فریتس فلگن تروی”، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که آمریکا سیاست‌های هژمونیک را در پیش می‌گیرد.

 

“رودریچ کیسوتر”، از سیاستمداران بلند پایه اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم، آمریکا را متهم به در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه کرده و گفت که آمریکا در حالی که خود نفت زیادی را از روسیه وارد می‌کند با این پروژه گازی مخالف است. وی افزود: به این ترتیب آمریکا پوتین را خیلی بیشتر از پروژه گازی نورد استریم ۲ تامین مالی می‌کند.

چین دلیل اصلیِ امنیتیِ تغییر قوانین سرمایه‌گذاری خارجی استرالیا

استرالیا بزرگترین تغییر قوانین سرمایه‌گذاری خارجی‌اش ظرف تقریبا ۵۰ سال گذشته را به‌نمایش گذاشت که این تغییرات شامل اعمال قدرت بیشتر برای محروم کردن مشاغلی که امنیت ملی این کشور را به‌خطر می‌اندازد، می‌شود.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, جهان, چین, خبر

پروژه کمربند و جاده چین چه آثاری خواهد داشت؟ + ویدئو

چین با اجرای پروژه کمربند و جاده در سال ۲۰۱۳ قصد دارد جاده باستانی ابریشم را به شکل نوینی احیا کند. جاده ابریشم جدید حدود ۳۰ درصد اقتصاد جهان و ۴۴ درصد جمعیت جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, ویدیو

بحران کرونا بیش از یک چهارم نیروی کار انگلیس را خانه‌نشین کرد

آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸.۷ میلیون شاغل خانه نشین شده‌ که این میزان برابر با یک چهارم کل نیروی کار این کشور است.

ادامه

اقتصادی, انگلستان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا