انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

فریاد محکومیت نسل‌کشی در غزه از تریبون اجلاس سران آمریکای لاتین

روسای جمهوری برزیل، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی و هندوراس در جریان سخنرانی‌های خود در اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک)، نسل‌کشی اسرائیل در غزه را رد کرده، «بی‌تفاوتی تکان‌دهنده جامعه بین‌المللی» نسبت به جنایت‌های اسرائیل در غزه را مورد انتقاد قرار داده و توقف این کشتار را خواستار شدند. به گزارش روز شنبه ... فریاد محکومیت نسل‌کشی در غزه از تریبون اجلاس سران آمریکای لاتین

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, امپریالیسم, انگلیس, برزیل, بولیوی, جهان, سازمان ملل, صهیونیسم, غرب, فلسطین, کلمبیا, کودکان, گزارش, نسل‌کشی, هژمونیسم, هندوراس, ونزوئلا

رییس‌جمهور کلمبیا؛ آمریکا و اتحادیه اروپا حامی اسراییل در بمباران مردم غزه‌اند

«گوستاو پترو» در اجلاس کشورهای مشترک المنافع آمریکای لاتین و کارائیب با محکوم کردن نسل کشی در غزه، آمریکا و اتحادیه اروپا را حامیان کلیدی اسراییل در بمباران غیرنظامیان توصیف کرد. به گزارش مهر، رئیس جمهور کلمبیا در سخنانی انتقادی علیه ادامه جنگ در غزه تاکید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا از بمباران غیرنظامیان ... رییس‌جمهور کلمبیا؛ آمریکا و اتحادیه اروپا حامی اسراییل در بمباران مردم غزه‌اند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, سازمان ملل, فرانسه, کلمبیا, گزارش, نسل کشی

خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

نظامی سابق آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در واشنگتن در اعتراض به جنگ غزه دست به خودسوزی زد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با اسرائیل در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم ... خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

ادامه

آمریکا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, گرسنگی, نسل کشی

آلمان مسئولیت نسل‌کشی در نامیبیا در دوران استعمار را پذیرفت

آلمان و نامیبیا به توافق رسیدند که برلین مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون یورو برای پروژه‌های توسعه به نامیبیا بپردازد. قتل‌عام دو قبیله در مستعمره سابق آلمان در جنوب غربی آفریقا در اوایل قرن بیستم نیز نسل‌کشی شناخته شد.

 

با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از جنایات آلمان در مناطق مستعمره (نامیبیای کنونی)، دولت آلمان آنچه را که با دو قبیله ناما و هِرِرو انجام داده بود، نسل‌کشی دانست.

 

عذرخواهی رسمی را فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهور آلمان در مراسمی اعلام می‌کند که در پارلمان نامیبیا برگزار خواهد شد.

 

پذیرش نسل‌کشی در نامیبیا حاصل پنج سال مذاکره مقامات آلمان و دولت نامیبیاست. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در این باره گفت: «خرسندیم که توانستیم با نامیبیا درباره برخورد همسان با تاریک‌ترین بخش تاریخ مشترکمان به توافق برسیم.»

 

یک میلیارد یورو برای پروژه‌های عمرانی

 

بر اساس توافقی که بین آلمان و نامیبیا صورت گرفته، دولت آلمان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو به پروژه‌های عمرانی در نامیبیا می‌پردازد.

 

هایکو ماس در این باره گفته است: «به نشانه پذیرش رنج بیش از حدی که قربانیان متحمل شدند، از نامیبیا و بازماندگان قربانیان با طرحی به مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون یورو برای بازسازی و توسعه حمایت می‌کنیم.»

 

این پول بایستی ظرف ۳۰ سال و بیش از همه برای پروژه‌هایی در مناطق محل سکونت دو قبیله هررو و ناما پرداخت شود. بنا بر خواست دولت نامیبیا این مبلغ به منظور اصلاحات ارضی از جمله خرید و گسترش زمین‌های کشاورزی، زیرساخت‌های روستایی، تامین آب و نیز اشتغال‌زایی هزینه می‌شود.

 

دولت آلمان تاکید کرده که به رسمیت شناختن نسل‌کشی و تاسیس یک صندوق کمک فوری به نامیبیا به معنای ادعای قانونی بازماندگان برای دریافت غرامت نیست، بلکه تنها انجام یک وظیفه اخلاقی و سیاسی است.

 

دو دولت آلمان و نامیبیا از پنج سال پیش در حال مذاکره برای توافق بر اعلامیه مشترک سیاسی هستند که هر دو طرف با آن موافق باشند.

 

نامیبیای کنونی در فاصله سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۵ مستعمره امپراتوری آلمان بود. کشتار دو قبیله هیررو و ناما در فاصله سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ توسط ارتش آلمان با فرماندهی لوتار فون تروتا صورت گرفت.

 

تاریخ نگاران تخمین زده‌اند که در جریان این کشتارها بین ۶۵ تا ۸۰ هزار نفر از قبیله هیررو و ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر از قبیله ناما کشته شده‌ باشند.

 

وزارت خارجه آلمان تاکید کرده که توافق به دست آمده به هیچ عنوان خط پایانی بر گذشته نیست اما “یک قدم مهم برای جبران جنایات و ساختن آینده با هم است”.

لوموند؛ ماکرون مسئولیت فرانسه در نسل‌کشی رواندا را پذیرفت

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی در محل یادبود نسل‌کشی کیگالی، در رواندا، که بقایای ۲۵۰ هزار تن از ۸۰۰ هزار قربانی یکی از بزرگترین فجایع مرگبار قرن بیستم در آنجا قرار دارد، مسئولیت فرانسه در نسل‌کشی مردم “توتسی” را پذیرفت و به قربانیان ادای احترام کرد.

ادامه

جهان, خبر, رواندا, غرب اروپا, فرانسه, نسل کشی