مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

آلمان به حمایت مالی از کلاه‌سفیدهای ضد دولت دمشق، ادامه می‌دهد

خبرگزاری آلمان به نقل از وزارت امو خارجه این کشور گزارش داد که برلین در دو سال گذشته، ۱۲ میلیون یورو به کلاه‌سفیدها کمک کرده است.

 

بر اساس این گزارش، دولت آلمان برنامه‌ای برای قطع حمایت‌های مالی خود از کلاه‌سفیدها ندارد.

 

این موضع‌گیری آلمان در حالی صورت گرفته که منابع خبری آمریکایی پیش‌تر اعلام کردند که واشنگتن پرداخت کمک‌های مالی به کلاه‌سفیدها را قطع کرده است.

 

به گزارش ایسنا، رائد الصالح، رهبر این گروه جنجالی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس اعلام کرد، پرداخت کمک‌هزینه از سوی آمریکا که حدود یک سوم بودجه این گروه را تشکیل می‌دهد، در هفته‌های گذشته قطع شده است.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در یکی از اسناد داخلی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، دستگاه دیپلماسی ایالات متحده از دولت خواسته که در رابطه با تأمین منابع مالی کلاه‌سفیدها تا ۱۵ آوریل تعیین تکلیف کند و در غیر این صورت این کمک‌ها متوقف خواهد شد. شبکه خبری سی‌بی‌اس گزارش داد، بر اساس اعلام دستگاه دیپلماسی آمریکا، ‌ پرداخت کمک‌های مالی به کلاه سفیدها در دست بررسی قرار دارد.

 

در همین حال، رائد الصالح اعلام کرد که موضوع قطع کمک‌های مالی آمریکا به کلاه‌سفیدها رسما اعلام نشده است. وی ادامه داد، این گروه، با منابع مالی موجود تنها برای یک یا دو ماه امکان ادامه فعالیت خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا، کلاه‌سفیدها با نام رسمی «دفاع مدنی سوری» سازمانی سیاسی و ضد دولت دمشق بوده که در مناطق تحت کنترل مخالفان اسد فعالیت داشته است.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه چندی پیش در گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: اطمینان داریم که گروه کلاه‌سفیدها توسط لندن تحت فشار قرار گرفتند تا عملیات تحریک‌آمیز از پیش طراحی شده را در دوما سریع‌تر اجرایی کنند.

 

این گروه چندی پیش در گزارشی این ادعای بی‌اساس را مطرح کرد که نیروهای دولت اسد با استفاده از تسلیحات شیمیایی منطقه دومای غوطه شرقی را هدف قرار دادند که در اثر آن دست‌کم ۷۸ غیرنظامی کشته شدند.

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفته است: تصاویری را که نشان‌دهنده هدف حمله قرار گرفتن غیرنظامیان با گازهای شیمیایی بود، پیش‌تر نیز دیده بودیم. همه پیش‌تر شاهد بودیم که گروه موسوم به کلاه‌سفیدها چنین تصاویری را در جاهای دیگری از سوریه منتشر کردند و با آن دستاویزی برای طرح اتهامات علیه دولت سوریه و حملات به این کشور ایجاد شد.

 

الکساندر شولگین، نماینده روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز قبل از این اظهار کرد: ما اطمینان بسیار بالا و علاوه بر آن اسناد متقنی داریم که نشان می‌دهد حمله شیمیایی در هفتم آوریل در دوما اتفاق نیفتاده و همه چیز یک حرکت تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا و احتمالا با مشارکت هم‌پیمانان ارشد آنها از واشنگتن بوده است. این مقام روسی با اشاره به این که ماجرای حمله شیمیایی به دوما ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست، هدف از چنین حرکتی را گمراه کردن جامعه بین‌المللی و توجیه تجاوز علیه سوریه عنوان کرد.

 

شولگین ادامه داد: مجریان مستقیم این حرکت تحریک‌آمیز سازمان‌های غیردولتی به اصطلاح انسان‌دوستانه بوده‌اند که توسط مخالفان دولت اسد حمایت شده‌اند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به گروه موسوم به کلاه‌سفیدها اشاره کرد که برخی از کشورها از آن حمایت می‌کنند. مسکو اعلام و تأکید کرده که این نهادها مبنایی پرداخت‌محور دارند و با دولت‌های آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر همکاری می‌کنند.

 

آمریکا کمک‌های مالی خود را به کلاه سفیدها در سوریه قطع کرد

وزارت خارجه آمریکا کمک رسانی مالی به گروه موسوم به «کلاه سفیدها» که مشغول فعالیت در سوریه هستند، را متوقف کرد.   به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس، سهم آمریکا در کمک رسانی به کلاه سفیدها که آن را به جنگ خبری علیه مقامات سوریه متهم می کنند، معادل حدود یک سوم بودجه این ... آمریکا کمک‌های مالی خود را به کلاه سفیدها در سوریه قطع کرد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

ارمنستان: کانون تنش خطرناک دیگری در منطقه؟

رسانه های جهان روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ (۱۲ آوریل ۲۰۱۸) گزارش دادند که هزاران نفر از مردم ارمنستان در اعتراض به ادامۀ حکومت سرُژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور قبلی و نخست‌وزیر جدید، به تظاهرات خیابانی پرداخته و برخی از میدان‌های شهر ایروان پایتخت ارمنستان را به اشغال خود درآورده‌اند. طی روزهای اوّل تظاهرات، پلیس برخورد مسالمت‌آمیزی ... ارمنستان: کانون تنش خطرناک دیگری در منطقه؟

ادامه

ارمنستان, جهان, خبر, شمال غرب آسیا