کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

آلمان: بروکسل با فاصله گرفتن از پکن، مسیر اشتباهی را طی می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای تعامل با چین گفت، بروکسل با فاصله گرفتن از پکن، مسیر اشتباهی را طی می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت، اتحادیه اروپا با فاصله گرفتن از چین، در مسیری اشتباه حرکت می‌کند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس در آستانه دیدار مجازی با «وانگ یی» همتای چینی خود گفت، اتحادیه اروپا باید علی‌رغم تفاوت‌های موجود با چین در تعامل باشد.

 

وزیر امور خارجه آلمان افزود: «در اتحادیه اروپا، چین را به طور همزمان شریک، رقیب و حریف سیستمیک خود توصیف کرده‌ایم».

 

ماس در ادامه گفت: «در تمام این سه بُعد، به کانال‌های ارتباطی قدرتمند و پایدار با پکن نیاز داریم. انفصال مسیر اشتباهی است».

 

اوایل فروردین، وزارت خارجه بلژیک سفیر چین در بروکسل را پس از تحریم یک قانونگذار از سوی پکن به تلافی اقدامات اتحادیه اروپا، فراخوانده است.

 

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا به بهانه اوضاع در منطقه سین‌کیانگ تحریم‌هایی را علیه چند مقام چینی اعلام کردند.کشورهای غربی مدعی نقض حقوق بشر علیه اقلیت ایغورها در چین شده‌اند.

 

پس از اعلام این تصمیم، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «نیکولا شاپیوس» سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را به‌منظور اعلام «اعتراض جدی» در پی اعمال تحریم‌های این بلوک علیه مقام‌های چینی به بهانه‌های حقوق‌بشری، احضار کرده است.

چین: آمریکا و ژاپن صلاحیت تعریف نظم بین‌المللی را ندارند

سخنگوی وزارت خارجه چین در رابطه با مسائل مربوط به چین در دیدار رهبران ایالات متحده و ژاپن بار دیگر ضمن تأکید بر مواضع چین گفت که ایالات متحده و ژاپن نماینده جامعه جهانی نیستند و علاوه بر نداشتن صلاحیت تعریف نظم بین المللی، نمی‌توانند استانداردهای خود را به دیگران تحمیل کنند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا

رسانه آمریکایی: بایدن به‌جنگ افغانستان پایان نمی‌دهد، درپی خصوصی‌سازی آن است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که جنگ افغانستان را که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا است با خارج کردن همه نیروهای آمریکایی تا سپتامبر سال جاری پایان خواهد داد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, عراق, مقاله