ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

آلمانی‌ها به‌دنبال خروج تسلیحات نظامی آمریکا از اروپا

رئیس حزب سبز آلمان در واکنش به تهدید ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد با روسیه خروج سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا را خواستار شد.

 

به گزارش افکارنیوز، “آنالنا بربوک”، رئیس سبزهای آلمان در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد به بهانه نقض این توافق از طرف روسیه خواستار خروج سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا شد.

 

ترامپ روز شنبه روسیه را متهم به نقض این پیمان کرده و تهدید کرد که از این توافق خارج می‌شود.

 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچوف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره شد. این پیمان در سال ۱۹۹۸ به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد و همچنین موشک های متعارف هر دو کشور بود.

 

رئیس سبزهای آلمان درباره تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان موشک های میان برد هسته ای با روسیه گفت: اگر دیگر هیچ قاعده‌ای در این راستا وجود نداشته باشد مطمئنا به هیچ چیز دیگر اعتمادی نیست.

 

وی افزود: بنابراین اگر پیمان موشکی به عنوان آخرین ستون امنیت اروپا در هم شکسته شود این درست است که مشارکت اروپا در بازدارندگی هسته‌ای آمریکا در برابر روسیه پایان یابد. هر چیزی غیر از این منجر به بازی خطرناک مسابقه تسلیحاتی می شود.

 

رئیس سبزهای آلمان همچنین گفت که دولت فدرال آلمان اکنون باید همراه با شرکای اروپایی خود در زمینه خلع سلاح و کنترل تسلیحات کار کند. از جمله این اقدامات بازگرداندن سلاح‌های اتمی آمریکا از آلمان است که پارلمان آلمان هم در سال ۲۰۱۰ آن را درخواست کرده است.

 

وی همچنین خواستار پیوستن آلمان به پیمان منع تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل شده و گفت: این پاسخ درستی به ارتقاء تسلیحات روسیه و تکروی های آمریکا است که صلح و امنیت در دنیا را تهدید می کند.

 

در جولای سال گذشته بیش از ۱۲۰ کشور عضو سازمان ملل قرارداد ممنوعیت تسلیحات هسته ای را تصویب کردند. آلمان و اکثر کشورهای عضو ناتو در این رای گیری مشارکت نکردند. برای آلمان عضویت در این توافق به مفهوم این است که باید تسلیحات اتمی آمریکا را از کشورش خارج کند.

 

رئیس سبزهای آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال های اخیر بسیار شکنده شده است. نقض این توافق باید منجر به تحریم هایی شود. اینکه دولت آمریکا روسیه را متهم به نقض پیمانی می کند که خود می خواهد از آن خارج شود مضحک است.

 

 

ایتالیا اپل و سامسونگ را به جرم کُند ساختن موبایل‌ها جریمه کرد

دولت ایتالیا روز چهارشنبه دو شرکت بزرگ ساخت لوازم الکترونیکی اپل و سامسونگ را به جرم کندساختن برنامه ریزی شده گوشی های هوشمند خود به ترتیب به میزان ۱۰ و پنج میلیون یورو جریمه کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, فساد, کره جنوبی

توصیف اردوغان از قتل “برنامه‌ریزی شده و وحشیانه” خاشقجی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه همانگونه که وعده داده بود در پارلمان حاضر شد و به ذکر جزئیاتی از پرونده قتل جمال خاشقجی پرداخت. با این حال وی در سخنان خود اگرچه به بی‌گناهی بن‌سلمان در این پرونده اشاره‌ای نکرد اما سخنی هم از وی به میان نیاورد و با احترام از پادشاه سعودی ... توصیف اردوغان از قتل “برنامه‌ریزی شده و وحشیانه” خاشقجی

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا

عضو سنای الجزایر؛ فرانسه باید به‌دلیل استعمار ۱۳۲ ساله الجزایر خسارت پرداخت کند

«لویزه إغیل أحریز» عضو مجلس الامه الجزایر (مجلس سنا) در مصاحبه با تارنمای الجزایری «تی اس ای » گفت، فرانسه در زمان استعمار الجزایر، به مدت ۱۳۲ سال ثروت ها و منابع آن را به غارت برد و اکنون باید آن را جبران کند.

ادامه

الجزایر, جهان, خبر, شمال افریقا, غرب اروپا, فرانسه

آلمان، ضمن توقف فروش سلاح به عربستان تا روشن‌شدن پرونده خاشقجی از سایر کشورهای اروپایی نیز خواست از این اقدام پیروی کنند

صدراعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کرد تا زمان روشن شدن حقایق درباره «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی که در استانبول کشته شد، امکان فروش سلاح به عربستان سعودی وجود ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا