ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

آلمانی‌ها از خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان استقبال می‌کنند

براساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آلمانی‌ها نگران برنامه‌های آمریکا برای خارج ساختن ۱۲ هزار نیرویی که در حال حاضر در آلمان مستقر هستند، نیستند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یاهو نیوز، دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به این برنامه ابراز نگرانی و ناراحتی کرده است؛ اقدامی که به گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا واکنشی به ناکامی آلمان در پرداخت سهم خود از هزینه‌های دفاعی‌اش بود.

 

اما نظرسنجی پایگاه “یوگاو” (YouGov) نشان داد که ۴۷ درصد از آلمانی‌ها موافق کاهش تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در خاک کشورشان هستند. تنها ۳۲ درصد مخالف هرگونه کاهش حضور آمریکا هستند، در حالی که ۲۱ درصد هیچ نظری درخصوص این مساله ندارند.

 

قابل توجه‌ترین مساله این است که یک چهارم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از خروج کامل تمامی نیروهای آمریکایی از آلمان حمایت می‌کنند.

 

آمریکا در حال حاضر ۳۶ هزار پرسنل نظامی مستقر در آلمان دارد؛ میراثی که از دوران جنگ سرد این کشور به جای مانده است. پنتاگون هفته گذشته خروج حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ نیروی خود از آلمان را اعلام کرد و گفت که این اقدام با هدف تقویت ناتو و جلوگیری از اقدامات تهاجمی روسیه صورت گرفته است.

 

اما ترامپ ضمن تاکید بر اینکه این اقدام با هدف تنبیه آلمان “خاطی” صورت گرفته است، گفت: این نیروها در آلمان مستقر بودند تا از آن کشور محافظت کنند. درست است؟ و آلمان قرار بود هزینه آن را بپردازد. اما آلمان هزینه استقرار این نیروها را پرداخت نمی‌کند.

 

آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان گفته بود این اقدام قابل تاسف است اما این نظرسنجی جدید نشان داد که اکثر آلمانی‌ها با وی موافق نیستند.

 

حضور نیروهای آمریکایی در آلمان مدت‌ها یک مساله جنجالی و مناقشه‌آمیز بوده است. پایگاه‌های آمریکا در آلمان از عملیات در افغانستان و عراق پشتیبانی کرده‌اند و بسیاری از آلمانی‌ها تاکید دارند که این نیروها در آلمان مستقر نشده‌اند تا به وضعیت دفاعی کشورشان کمک کنند بلکه حضورشان در آلمان با هدف نشان دادن قدرت آمریکا به سراسر جهان است.

 

نگرانی آلمان نسبت به خروج آمریکا عمدتا به بیکار شدن اتباع آلمانی که توسط ارتش آمریکا استخدام شده بودند، محدود شده است.

بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا؛ خواستار تشکیل نیروی عملیاتی مستقل اتحادیه اروپا شد

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا در واکنش به تصمیم “دونالد ترامپ” برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان خواستار تشکیل نیروهای عملیاتی اروپایی به فرماندهی این اتحادیه شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا, ناتو

کادر درمان انگلیس با بیش از۵۰۰ کشته در مبارزه با کرونا، علیه برنامه‌های ریاضتی دولت به خیابان‌ها آمدند

هزاران تن از کادر درمانی انگلیس که در خط مقدم مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور فعالیت می‌کنند، در اعتراض به مخالفت دولت برای افزایش دستمزد این بخش در خیابان‌های مرکزی لندن دست به تظاهرات زدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

سی‌ان‌ان: کرونا جدایی کامل اسکاتلند از بریتانیا را تسریع می‌بخشد

برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که روش‌های جداگانه انگلیس و اسکاتلند برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا می‌تواند در نهایت منجر به جدایی کامل دو کشور شود.

ادامه

اسکاتلند, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا

آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

وزیر امور خارجه انگلیس در یک عقب نشینی آشکار از همراهی از مواضع ضد چینی کاخ سفید، به همتای پکنی خود اعلام کرد که لندن همچنان به توسعه روابط سازنده و مثبت با دولت چین متعهد است و برخی کارشناسان این سخنان را ناشی از کاهش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ ... آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, چین, شرق آسیا, غرب اروپا, مقاله