وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آلمان؛ در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی‌کنیم

وزارت خارجه آلمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد این کشور در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

 

در همین رابطه «ماریا آدِبار» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، نیز در نشستی خبری با انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها ارسال کالاهای انساندوستانه به ایران را باز هم دشوارتر می‌کند و این از دیدگاه ما در دوران کرونا نشانه خوبی نیست و ما به این اقدام انتقاد داریم.

 

وی افزود: این تحریم‌ها باعث کاهش بیشتر تجارت در کمک‌های بشردوستانه خواهد شد در حالی که این کمک‌ها برای ایران که به سختی با کرونا درگیر است اهمیت دارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به مواضع کشورش از سیاست فشار حداکثری آمریکا گفت: ما به طور مرتب با تحریم‌های فرامرزی و فرا سرزمینی آمریکا مخالفت کرده‌ایم و در این باره همواره تاکید می‌کنیم که باید این امکان وجود داشته باشد تا تجارت انساندوستانه انجام شود.

 

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز گذشته در اقدامی خصمانه ۱۸ بانک ایرانی را تحت تحریم‌های جدید قرار داد.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این وزارتخانه پس از رایزنی با وزارت خارجه این کشور نهادهای مالی ایران را برای قرار دادن در لیست تحریم‌ها شناسایی کرده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام ۱۸ بانک ایرانی به فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، اضافه شده است.

 

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این وزارتخانه پیرو فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ و با مشورت وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به تحریم بانک سرمایه‌گذاری امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین،‌ بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان،‌ بانک ایران زمین، بانک منطقه‌ای تعاون اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری کرده است.

 

در ماه‌های اخیر سران چندین کشور و همچنین مقامات نهادهای بین‌المللی از دولت آمریکا خواسته‌اند دست‌کم بخشی تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با روند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

 

اما مقامات آمریکایی ــ که به‌نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می‌کنند ــ نه‌تنها تاکنون هیچ واکنش مثبتی به این درخواست‌ها نشان نداده‌اند، بلکه تحریم‌های تازه‌ای را طی چند روز گذشته علیه ایران و افراد و شرکت‌هایی که به‌زعم آنها با ایران همکاری داشته‌اند، وضع کرده‌اند.

بورل: تعهدات هسته‌ای و حقوق بشر دو شرط حیاتی اروپا برای تعامل با ایران است

جوزپ‌ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هفتم اکتبر طی سخنانی در نشست عمومی پارلمان اروپا در بروکسل ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض حقوق بشر در ایران، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و تحقیق درباره اعدام‌های اخیر در این کشور شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, صندوق بین‌المللی پول, مذاکرات اتمی

بیانیه ۲۶ کشور جهان: تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

۲۶ کشور جهان از جمله ایران، سوریه، روسیه، چین و عراق در بیانیه مشترکی با اعلام اینکه تحریم‌های اقتصادی یک جانبه و ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه برخی کشورهای مستقل جهان به مانع بزرگی برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است، خواستار پایان دادن به این وضعیت شدند.

ادامه

امریکا, ایران, بیانیه, تحریم, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, عراق