ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

آغاز محاکمه نتانیاهو به اتهام “فریب، رشوه‌خواری و خیانت در امانت”

دادگاه رسیدگی به اتهامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اورشلیم (بیت‌المقدس) آغاز شد. هم‌زمان با شروع دادرسی مخالفان و موافقان نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. این از جنجالی‌ترین دادگاه‌ها در تاریخ اسرائیل است.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ۷۰ ساله اسرائیل بعد از ظهر امروز یکشنبه چهارم خرداد (۲۴ مه) در اورشلیم (بیت‌المقدس) به همراه محافظان خود به دادگاه رفت. او که ماسکی آبی بر صورت داشت همراه با وکیل مدافع خود در سالن دادگاه حاضر شد. در همین حال صدها نفر از موافقان و مخالفان او در مقابل ساختمان دادگاه دست به تظاهرات زدند.

 

نتانیاهو به “فریب، خیانت در امانت و رشوه‌خواری” متهم شده است. او هنگام ورود به دادگاه پلیس و دادستان را متهم کرد که کیفرخواست “ساختگی” است و دادرسی تلاشی است برای “ساقط کردن یک رئیس دولت قدرتمند و راستگرا” است. نتایاهو خواستار پخش زنده دادگاه شد. بسیاری از وزرای نتانیاهو حامی او هستند و دستگاه قضایی اسرائیل را بارها و به شدت هدف حمله قرار داده‌اند.

 

سه قاضی مسئول رسیدگی به اتهامات این پرونده هستند و قرار است از بیش از ۳۰۰ شاهد پرس‌وجو شود. از جمله  این شهود میلیاردر یهودی آمریکایی شلدون آدلسون و رونالد لادور، رئیس کنگره بین‌المللی یهودیان هستند. ریاست هئیت سه نفره قضات را خانم ریوکا فلدمن – فریدمن بر عهده دارد که فردی با تجربه در رابطه با پرونده‌های فساد است. او در سال ۲۰۱۵ در هیئت قضاتی حضور داشت که اهود اولمرت، نخست وزیر پیش از نتانیاهو را محکوم کرد. اولمرت در جریان پرونده فساد  در سال ۲۰۰۸ از سمت خود کناره‌گیری کرد ولی تا سال ۲۰۰۹ که نتانیاهو به قدرت رسید، بر سر کار ماند.

 

چند نمونه از اتهامات نتانیاهو

 

در جلسه اول دادگاه ابتدا کیفرخواست علیه بنیامین نتانیاهو قرائت شد و او باید تایید می‌کرد که محتوای آنرا فهمیده است. ادامه دادگاه کمی پس از شروع به زمان دیگری موکول شد. نتانیاهو از جمله به “معاملات غیر قانونی با شرکت‌ها” متهم شده و مظنون به “اعمال نفوذ بر رسانه‌ها” است. او و خانواده‌اش همچنین به دریافت “هدیه‌های گرانقیمت” از دوستان تاجر با نفوذ و دادن امتیازاتی به آنها متهم شده‌اند. این “هدایای گران‌بها” جواهرات، شامپاین و سیگار به مبلغ ۷۰۰ هزار شکل (۱۸۵ هزار یورو) اعلام شده‌اند.

 

یکی از اتهامات نتانیاهو دادن امتیازات حقوقی به شرکت مخابرات بیزک (Bezeq) بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی اسرائیل برای سودبردن از نفوذ رسانه‌ای این شرکت است. بر اساس این اتهام، نتانیاهو برای شرکت Evolutisch، سهامدار اصلی بیزک، معامله‌ای به حجم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون شکل اسرائیل (حدود ۴۶۸ میلیون یورو) را ممکن ساخته و در مقابل این شرکت نیز از رسانه متعلق به خود “Walla” برای تبلیغ به نفع نتانیاهو بهره برده است.

 

نتانیاهو و افراد خانواده‌اش همچنین به گرفتن هدایایی به مبلغ ۴۷۸ هزار شکل از آرنون میلکان، تهیه‌کننده هالیوود متهم شده‌اند. نتانیاهو به او در مقابل کمک کرده از پرداخت مالیاتی میلیونی معاف شود.

 

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین متهم است که احتمالا سعی کرده به روزنامه اسرائیلی منتقد، یدیعوت اخرونوت رشوه بدهد تا این روزنامه پوشش خبری مثبتی درباره او منتشر کند و روزنامه رقیب، یعنی “اسرائیل هیوم” را ضعیف کند.

 

چه مجازاتی در انتظار نتانیاهو است؟

 

اگر اتهام رشوه‌خواری بنیامین نتانیاهو ثابت شود، تا ده سال زندان ممکن است در انتظار او باشد. مجازات خیانت در امانت و فریب حداکثر سه سال است. نتانیاهو طولانی‌ترین دوران نخست وزیری (از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و از سال ۲۰۰۹ تا کنون و) را در اسرائیل داشته است او یکشنبه گذشته، یعنی تنها یک هفته پیش از آغاز دادرسی برای پنجمین بار سوگند خورد. این دور البته به دلیل پرونده فساد او بسیار بحث برانگیز است. نتانیاهو تنها در صورتی باید از نخست وزیری کناره‌گیری کند که اتهامات او به اثبات برسند.

 

این اولین باری که یک نخست وزیر در مسند محاکمه می‌شود. او هفته گذشته و پس از سه دور انتخابات پارلمانی در توافقی با بنی گانتس، رقیب خود، یک دولت ائتلافی “وحدت ملی” تشکیل داد.

میدل ایست مانیتور: اسرائیل ماوای جنایتکاران و تروریست‌ها است

پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» همزمان با بحث داغ این روزهای فلسطین و «روز جهانی قدس» با اشاره به حمایت اسرائیل از افراد جنایتکار، گزارشی را با عنوان «اسرائیل ماوای جنایتکاران و تروریست‌ها» منتشر کرده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

نماینده سازمان ملل؛ اسرائیل باید طرح الحاق را کنار بگذارد

نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا، طرح اسرائیل برای اشغال کرانه باختری را نقض جدی قوانین بین‌المللی دانست که باعث بسته‌شدن باب احیای مذاکرات می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, المان, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فرانسه

جنبش عدم تعهد، طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس شرقی را رد و محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, غیر متعهدها