گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

آغاز جنگ جدید تعرفه‌ها میان آمریکا و اتحادیه اروپا

اتحادیه کشاورزان ایتالیا روز پنجشنبه از اعمال تعرفه‌های جدید دولت آمریکا بر محصولات کشاورزی ایتالیا خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، وزارت کشاورزی ایتالیا اعلام کرد تعرفه های گمرکی جدید دولت آمریکا بر محصولات و تولیدات کشاورزی این کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو وضع خواهد شد.

 

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که افزایش تعرفه های گمرکی بر محصولات کشاورزی ایتالیا، در واکنش به “یارانه های غیرقانونی” اتحادیه اروپا به شرکت هواپیمایی ایرباس است.

 

دولت آمریکا تعرفه گمرکی بر محصولات کشاورزی ایتالیا را ۲۵ درصد اعلام کرد.

 

رئیس اتحادیه کشاورزی و غذایی ایتالیا خواستار آغاز مذاکرات مستقیم میان مقامات رم و واشنگتن به منظور برداشته شدن تعرفه های گمرکی شد.

 

برخی از تولیدات کشاورزی و غذایی ایتالیا از جمله روغن زیتون مشمول عوارض گمرکی جدید آمریکا نمی‌شوند، اما پنیر و فرآورده های گوشتی با تعرفه های مضاعف روبرو خواهند شد.

 

واردکنندگان مواد غذایی در آمریکا پیشتر از دونالد ترامپ خواسته بودند از افزایش تعرفه در خصوص اقلام وارداتی خودداری کند چرا که «معدودی از این اجناس تولید مشابه داخلی دارند».

 

فعالان صنعت غذایی آمریکا همچنین از تاثیر منفی افزایش تعرفه‌ها بر کسب و کارهای کوچک و متوسط ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

بنا بر اعلام نهاد Specialty Food Association، وضع تعرفه‌های جدید ۱۴ هزار خوراکی محصول آمریکا و ۲۰ هزار دیگر اقلام خوراکی را تحت تاثیر قرار میدهد.

 

آمریکا امروز (پنجشنبه) برای انتقام از اتحادیه اروپا به دلیل ارایه یارانه های غیرقانونی به خط هوایی ایرباس، اعلام کرد: اعمال تعرفه بر ۷.۵ میلیارد دلار از کالاهای اروپایی از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) به اجرا در خواهد آمد.

 

«رابرت لایتیزر» نماینده ویژه تجاری آمریکا در بیانیه ای گفت: ما امیدواریم هر چه زودتر برای حل تنش بوجود آمده مذاکرات با بروکسل آغاز شود، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تقدیر از این تصمیم آن را “پیروزی بزرگ” برای ایالات متحده خواند.

 

وی افزود: ما انتظار داریم اتحادیه اروپا با هدف حل این مساله به روشی که به نفع کارگران آمریکایی باشد، وارد مذاکره شویم.

 

به گفته نماینده ویژه تجاری آمریکا، واشنگتن اگرچه با چراغ سبز سازمان تجارت جهانی می‌تواند تعرفه های ۱۰۰ درصدی بر کالاهای اروپایی اعمال کند اما ایالات متحده اکنون تعرفه ها را محدود کرده است در حالی که واشنگتن این اختیار را دارد که در هر زمان تعرفه ها را افزایش دهد.

 

سازمان تجارت جهانی روز چهارشنبه به واشنگتن برای اعمال تعرفه‌های سالانه بر کالاهای اروپایی به ارزش هفت میلیاد و ۵۰۰ میلیون دلار، به تلافی حمایت اتحادیه اروپا از شرکت هواپیمایی ایرباس، چراغ سبز نشان داده است.

 

این حکم، بزرگترین پاداش حکمیت در تاریخ تاسیس سازمان تجارت جهانی است و در نزاع ۱۵ ساله دو شرکت هواپیمایی ایرباس و بوئینگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

جنجال ایرباس – بوئینگ، یکی از چند موضوع مورد مناقشه آمریکا و اتحادیه اروپاست که از زمان روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ شدت گرفته است.

 

ترامپ، تعرفه هایی بر آلومینیوم و فولاد وارداتی از اتحادیه اروپا و متحدان دیگر اعمال کرده و همچنین تهدید به وضع تعرفه بر خودروهای اروپایی کرده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا ژوئیه (تیر و مرداد) ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) در مورد آتش بس و مذاکرات تجاری توافق کردند، ‌ اما این توافق تاکنون راه به جایی نبرده است.
ایرنا

اتحادیه اروپا، آمریکا را تهدید به مقابله به مثل کرد

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه تهدید کرد در صورت اعمال تعرفه‌های اقتصادی بر ۷.۵ میلیارد دلار کالای اروپایی توسط آمریکا، مقابله به مثل خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, فرانسه

پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اقتصاد جهان لطمه زده است

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران نمی‌تواند بخاطر تحریم‌های آمریکا توانمندی‌های خود را تحقق بخشد و این مساله به اقتصاد جهانی و بازار انرژی لطمه زده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی, فرانسه

۴ درگیری استراتژیک که در نهایت می‌توانند منجر به بحران جهانی شوند

یک روزنامه آلمانی در مطلبی آینده اقتصاد جهانی را منوط به سرانجام چهار مناقشه مهم و استراتژیک جهانی دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اسراییل, اسکاتلند, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا, عراق, ونزوئلا