خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

جدال لفظی صدراعظم آلمان و اتریش با بورل بر سر غزه

طبق آنچه نشریه پالتیکو به نقل از دو مقام رسمی گزارش داده است، صدراعظم آلمان و اتریش طی نشستی به طور مخفیانه یک رویارویی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل سیاست انتقادی او نسبت به اسرائیل داشته‌اند. به گزارش ایسنا، گفته شده است که طی نشست سران اتحادیه اروپا در ماه ... جدال لفظی صدراعظم آلمان و اتریش با بورل بر سر غزه

ادامه

آزادی, آلمان, اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اسراییل, جهان, خبر

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

آسان‌سازی ویزای شنگن برای مردم ۶۰ کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در ۲۰ دقیقه

هزینه مجوز ورود به منطقه شنگن برای شهروندان این ۶۰ کشور ۷ یورو خواهد بود. دریافت این مجوز، حداکثر ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد.

 

کشورهای عضو شنگن قصد دارند از ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۱)، صدور ویزای شنگن برای شهروندان ۶۰ کشور جهان را آسان سازی کنند.

 

ایران در بین این کشورها نیست.

 

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، این نوع ویزای جدید ETIAS نام گرفته است.

 

شهروندان این ۶۰ کشور و منطقه برای سفر به محدوده شنگن باید درخواست سفر خود را اینترنتی ارائه کنند. پاسخ این درخواست نیز اینترنتی ارسال می شود. این پاسخ در حکم ویزا خواهد بود و دارنده آن می تواند به وسیله پرینت آن، وارد کشورهای محدوده شنگن شود.

 

این نوع ویزا شامل همه اقامت های گردشگری یا تجاری زیر ۹۰ روز اقامت در منطقه شنگن خواهد شد.

 

هزینه مجوز ورود به منطقه شنگن برای شهروندان این ۶۰ کشور ۷ یورو خواهد بود. دریافت این مجوز، حداکثر ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد.

 

این ۶۰ کشور و منطقه شامل فهرست زیر می‌شود.

 

آلبانی – آندورا – آنتیگوآ و باربودا – آرژانتین – استرالیا – باهاما – باربادوس – بوسنی هرزه گوین – برزیل، – برونئی- کانادا – شیلی – کلمبیا – کاستاریکا – دومینیکن – السالوادور – گرجستان – گرنادا – گواتمالا – هندوراس – هنگ کنگ – اسرائیل – ژاپن – کیریباتی – ماکائو – مقدونیه – مالزی – جزایر مارشال – موریس – مکزیک – میکرونزی – مولداوی – مونته نگرو – نیوزیلند – نیکاراگوئه – بالاو – پاناما -پاراگوئه – پرو – سنت کیتس – نویس – سنت وینسنت- ساموا – صربستان – سیشل – سنگاپور – جزایر سلیمان – کره جنوبی – تایوان – تونگا – ترینیداد و توباگو – تووالو – اوکراین – امارات – بریتانیا – آمریکا – اروگوئه – وانواتو – ونزوئلا.

 

شنگن: شامل ۲۶ کشور در اروپاست که برای ورود به آنها تنها می توان از یک ویزای واحد (به نام شنگن) استفاده کرد. افراد با داشتن یک ویزای شنگ‌ می‌توانند به همه این کشورها (۲۶ کشور) دسترسی داشته باشند.

فرانسه؛ ۸ کشور از ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس حمایت می‌کنند

وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که هشت کشور از ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس حمایت می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, خاورمیانه, خبر, دانمارک, هلند, یونان

ناو هواپیمابر فرانسه به خاورمیانه اعزام می‌شود

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد، این کشور قصد استقرار ناو هواپیمابر شارل‌دوگُل را در خاورمیانه در راستای حمایت از عملیات‌های نظامی خود در این منطقه را دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, المان, بلژیک, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فرانسه, هلند, یونان

گاردین؛ شرط آمریکا برای توافق تجارت آزاد با انگلیس؛ خروج از برجام

«ریچارد گلدبرگ» عضو سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید هشدار داد که انگلیس توافق تجارت آزاد با آمریکا را به خطر می‌اندازد، مگر آنکه از برجام خارج شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

آمریکا کشورهای اروپایی را در ارتباط با برجام تهدید کرد

به‌رغم فعال کردن “مکانیسم حل اختلاف در برجام “، سه کشور اروپایی همچنان از پایبندی خود به توافق هسته‌ای سخن می‌گویند. اکنون آمریکا اروپا را در صورت عدم تغییر این رویکرد خود به افزایش تعرفه‌های گمرکی تهدید کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه