ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

آسانژ به در خواست امریکا برای استردادش اعتراض کرد

بنیان‌گذار ویکی لیکس روز پنجشنبه در اولین جلسه رسیدگی به درخواست دولت آمریکا برای استرداد و محاکمه وی به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون اعتراض کرد.

 

جولیان آسانژ که از طریق ارتباط تصویری از یک زندان در انگلیس سخن می‌گفت افزود: برای کار خبرنگاری که بابت آن جوایز متعددی گرفتم و از جان مردم محافظت کردم، تسلیم نخواهم شد.

 

در این جلسه،« بن برندون» نماینده سفارت آمریکا به عنوان شاکی، پرونده اتهامات آسانژ در این کشور را به قاضی ارائه داد و مدعی شد که او یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا را مرتکب شده است.

 

بر اساس متن این کیفرخواست، آسانژ در سال ۲۰۱۰ در توطئه‌ای با چلسی مانینگ تحلیلگر سابق سرویس‌های اطلاعاتی ارتش آمریکا و عامل درز اسناد محرمانه این کشور، به‌منظور دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دولت آمریکا مشارکت داشته است.

 

این اطلاعات شامل ۹۰ هزار گزارش درباره جنگ افغانستان، ۴۰۰ هزار گزارش درباره جنگ عراق و ۸۰۰ هزار گزارش درباره زندانیان زندان گوانتانامو می‌باشد. برندون ادعا کرد،اگر آسانژ در این موارد مجرم شناخته و اتهامات وارده به وی تائید شود، دستکم به تحمل پنج سال حبس در آمریکا محکوم خواهد شد.

 

درعین‌حال مایکل اسنو، قاضی پرونده استرداد او به آمریکا اعلام کرد که رسیدگی به این موضوع ماه‌ها طول خواهد کشید.

 

وی خطاب به آسانژ پیشنهاد کرد هرچند موافقت او با استردادش، حق اعتراض وی را سلب می‌کند اما به حل‌وفصل سریع‌تر پرونده او در آمریکا کمک خواهد کرد.

 

جلسه امروز دادگاه پس از ۱۰ دقیقه به پایان رسید و قرار شد جلسه بعدی ۳۰ ماه «می» (۹ خرداد) و بعداز آن ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) برگزار شود.

 

آسانژ به‌تازگی توسط پلیس لندن بازداشت شد. مقامات انگلیسی اعلام کردند که در پی لغو پناهندگی آسانژ از سوی دولت اکوادور، مأموران پلیس با اجازه سفیر این کشور داخل سفارت شده و او را دستگیر کردند.

 

ساعاتی بعد او در دادگاه بدوی به اتهام نقض قوانین مربوط به‌قرار وثیقه، گناهکار شناخته شد.

 

آسانژ ۴۷ساله از سال ۲۰۱۲ میلادی در سفارت اکوادور در انگلیس در شرایط پناهندگی به سر می‌بُرد. وی در پی تائید حکم استردادش به سوئد در ارتباط با یک پرونده‌ آزار و اذیت جنسی، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود.

 

دادگاه سوئد بعدها از او در برخی موارد رفع اتهام کرد؛ اما وی همچنان به علت نقض تعهدات مربوط به وثیقه‌، در انگلیس تحت تعقیب بود.

 

دادگاه انگلیس دیروز او را به ۵۰ هفته حبس، حداکثر حکمی که می‌توان برای نقض قوانین مربوط به‌قرار وثیقه صادر، محکوم کرد.

ایرنا

کوربین: فرش قرمز برای ترامپ در انگلیس پهن نکنید

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در واکنش به برنامه سفر رسمی دونالد ترامپ به لندن گفت: «ترزا می» نباید به‌ افتخار رییس‌جمهوری که قراردادهای بین‌المللی را پاره می‌کند و اظهارات نژاد پرستانه و فاسد دارد و از انکارکنندگان بحران اقلیمی است، فرش قرمز پهن کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا