شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

آزمایش کلینیکی مهمترین واکسن کرونا در چین آغاز شد

چین ادعا کرد موفق به تولید واکسنی برای درمان کرونا موسوم به واکسن «ام. آر. ان. آ» و یا درمان کننده ویروس جدید کرونا ۱۹ شده و آن را برای انجام آزمایش کلینیکی تصویب کرده است.

 

به گزارش تلویزیون مرکزی چین، این واکسن که «آر. کو. وی» نیز نامیده می شود تولید مشترک ارتش، آکادمی علوم نظامی، شرکت بیوتکنولوژی والواکس و بیوساینس در شهر سوجو واقع در شرق چین است.

 

اداره تولیدات پزشکی ملی چین روز شنبه اعلام کرد این واکسن که در نوع خود بی همتا است و برای اولین بار در چین ساخته شده برای آزمایش های کلینیکی تصویب شده است.

 

گزارش این رسانه حاکی است که از بدو شیوع ویروس کرونا، آکادمی علوم ارتش چین بر روی ساخت واکسن این ویروس کار  کرده و موفق به تولید واکسنی جدید برای یک ویروس جدید شده است.

 

تحقیقات نشان می دهد این واکسن که روی موش ها و گونه ای از بوزینه های خرچنگ خوار آزمایش شده است می تواند در بدن به میزان بسیار بالا تولید پادتن کند این پادتن ها خنثی هستند و از طرف دیگر ویروس از سلول های بدن در برابر بیماری دفاع می کند.

 

آزمایش های صورت گرفته همچنین نشان دهنده آن است که واکسن، بدن بوزینه ها را در برابر حملات ویروس کرونا مورد حفاظت قرار داده و مصون نگهداشته و ضمن مراقبت از آنها از پیشرفت بیماری در بدن حیوان جلوگیری به عمل آورده است.

 

تولید پادتن و ایمن بودن، وجود تجهیزات و مواد خام در داخل کشور برای ساخت واکسن در تعداد انبوه و همچنین امکان نگهداری واکسن در دمای یک اتاق برای مدت یک هفته و کم بودن هزینه نگهداری آن در دمای پایین از ویژگی ها و امتیازات این واکسن است.

 

ارتش چین گزارش کرده است این واکسن کاملا و از هر لحاظ برای آزمایش های کلینیکی تکمیل شده است اولین مرحله از این آزمایش ها در بیمارستان شولان در شهر هانگ جو در همسایگی شانگهای در شرق چین انجام خواهد شد.

 

چین پیش از این نیز از آغاز آزمایش های کلینیک روی چند نوع واکنس دیگر کرونا خبر داده بود.

ماسک‌زدن می‌تواند تا نزدیک به ۷۰ درصد در کاهش نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا موثر باشد

دانشمندان ژاپنی تحقیقاتی را بر اساس نمونه های رایانه‌ای انجام داده‌اند که ثابت می‌کند زدن ماسک می‌تواند به طور موثری زندگی فرد را در برابر ویروس کرونا نجات دهد.

ادامه

انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن

با پرتاب موفقیت‌آمیز آخرین ماهواره؛ چین به طور کامل سامانه جهانی ناوبری خود را تشکیل داد

صبح سه‌شنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر)، آخرین ماهواره سامانه جهانی ناوبری ماهواره‌ای چین به نام بی‎ دوئو، با موفقیت به فضا پرتاب شد و به این ترتیب کار استقرار این سامانه، شش ماه قبل از موعد مقرر به انجام رسید. کارشناسان روسیه این رویداد را عالی ارزیابی کردند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا