شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

آزمایش واکسن اسپری بینیِ کرونا در چین انجام شد

چین انجام نخستین مرحله از آزمایش انسانی روی واکسن اسپری بینیِ کرونا را تایید کرده و این محصول آزمایشی، اولین واکسن کروناست که نیازی به تزریق با سرنگ ندارد.

 

به گزارش ایسنا، این واکسن اسپری توسط متخصصان دانشگاه “شیامن” چین و دانشگاه هنگ کنگ با کمک سازنده واکسن Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise ساخته شده است.

 

پیش از این از روش اسپری داخل بینی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای تزریق هستند، استفاده شده است.

 

این واکسن دهمین کاندیدای واکسن کرونا در چین محسوب می‌شود.

 

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که پس از تشخیص بیماری نخاعی در بیمارانی که واکسن انگلیسی کرونا را دریافت کرده بودند، کمپانی آسترازنکا با دفتر مرکزی انگلیس مجبور شد آزمایشات مربوط به مرحله پایانی واکسن کرونا را موقتا متوقف کند.

 

تولیدکنندگان واکسن پیشرفته چینی مانند CanSino Biologics و گروه ملی Biotec چین که توسط دولت اداره می‌شود به اثربخشی محصول خود اطمینان داده‌اند.

 

شرکت CanSino اظهار داشت که نتایج واکسنش در آزمایشات ایمن بوده و عوارض جانبی شدیدی ایجاد نکرده است.

 

بنا بر گزارش دهیل، در حالی که برخی منتقدان ادعا کرده‌اند این محصول، آنتی‌بادی‌های کمتری را نسبت به سایر محصولات فعلی مورد هدف قرار می‌دهد اما بنیانگذار و مدیر ارشد علمی CanSino از واکسن این شرکت در برابر این انتقادات دفاع کرده و هفته گذشته بیان داشت که تفاوت در میزان قرائت آنتی‌بادی به دلیل روش‌های مختلف اندازه‌گیری بوده است.

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای یک شرکت چینی در برزیل

فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه گفت که آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی “سینوواک بایوتک” (Sinovac Biotech) تولید شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, برزیل, جهان, چین, خبر, شرق آسیا