شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

آزمایش ادرار باقیمانده عمر انسان را نشان می‌دهد

محققان چینی با ردیابی مقدار ماده ای در نمونه ادرار افراد می‌توانند سن بیولوژیک بدن انسان و حتی باقیمانده عمر را تخمین بزنند.

 

یک آزمایش ادرار ساده سن بیولوژیک فرد و حتی میزان باقیمانده عمر او را نیز نشان می دهد.محققان مرکز ملی Gerontology در چین متوجه شده اند ماده ای خاص به نام ۸-oxoGsn (که نشان دهنده میزان خسارت به سلول است)، همراه با افزایش سن در ادرار فرد بیشتر می‌شود.

 

با تعیین سن داخل بدن، می‌توان خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن و حتی مرگ زودهنگام را ردیابی کرد.البته برخی از کارشناسان معتقدند افزایش سن به تنهایی نمی تواند نشانگر آغاز یک بیماری باشد. به گفته این عده پژوهش مذکور رابطه میان۸-oxoGsn و شرایط مربوط به دوران سالمندی مانند پارکینسون را بررسی نکرده است.

 

جیان پینگ کای محقق ارشد این تحقیق می گوید: وجود۸-oxoGsn در ادرار نشانگر بهتری از وضعیت واقعی بدن انسان است و به ما کمک می‌کند خطر بیماری های مرتبط با افزایش سن را پیش بینی کنیم.

 

محققان برای این منظور نمونه ادرار ۱۲۲۸ شهروند چینی بین ۲تا ۹۰ سال را بررسی کردند. آنها متوجه شدند در شرکت کنندگان ۲۱ ساله و بالاتر ۸-oxoGsn افزایش می یابد.
ییام آفتاب

پوتین از تسلیحات برتر روسیه درجهان پرده برداشت / بی‌فایده‌گی سامانه دفاعی امریکا درقبال روسیه

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیر در جهان دارد، گفت: موشک های قاره پیمای روسی از سد هر گونه سامانه پدافند موشکی عبور می کند و سامانه آمریکایی نیز در برابر آن ناتوان هستند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش, روسیه

پیشرفت شگفت‌انگیز در درمان سرطان؛ شروع آزمایش انسانی واکسن سرطان

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد پیشرفت شگفت‌انگیزی در درمان سرطان رقم زده‌اند. هفته گذشته، محققان خلاصه‌ای از یافته‌های خود را منتشر کردند که نتیجه‌گیری کرد که استفاده از “دو عامل تحریک‌کننده سیستم ایمنی” تقریبا همه موش‌های مبتلا به سرطان تومور(لنفوم) را درمان کرد. ۸۷ مورد از ۹۰ مورد با تزریق اول و ۳ مورد دیگر با ... پیشرفت شگفت‌انگیز در درمان سرطان؛ شروع آزمایش انسانی واکسن سرطان

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش

یک تست خون ساده؛ امیدی تازه برای تشخیص سرطان

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات سرطان شناسی به نتایج جالبی دست یافته‌اند. زندگی بسیاری افراد می‌تواند با یک آزمایش خون جدید نجات یابد. آزمایشی که علائم هشت نوع سرطان را با شانس بالای درمان شناسایی می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش

روسیه یک موشک بالستیک با تکنولوژی عبور از سامانه‌های دفاع موشکی آزمایش کرد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند این کشور همزمان با افزایش تنش‌ها در دریای شمال، اقدام به آزمایش یک تکنولوژی جدید برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کرده که به آنها اجازه عبور از سیستم‌های دفاع موشکی را می‌دهد.   به نقل از روزنامه اکسپرس، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، نیروی موشکی راهبردی روسیه اقدام به شلیک یک موشک ... روسیه یک موشک بالستیک با تکنولوژی عبور از سامانه‌های دفاع موشکی آزمایش کرد

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه