مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

آزاد سازی ۷۰ درصد از شرق موصل

منابع امنیتی عراقی از ادامه عملیات ضد داعش در الانبار در غرب این کشور و پیشروی نیروها در این محورها و آزاد سازی ۷۰ درصد از شرق موصل از لوث تکفیری ها خبر دادند.

 
به گزارش النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی در عملیات آزاد سازی مناطق غرب الانبار به دستاوردهای خوبی رسیده اند و بیش از ۱۳ تروریست داعش را به هلاکت رسانده اند.

 

 

این منابع بیان کردند: عملیات نظامی که بامداد امروز شروع شده است برای آزاد سازی مناطق غربی الانبار است و با مشارکت نیروهای عملیات الجزیره و البادیه و لشگر هفتم و عشایر و پلیس است. نیروها طی ساعات گذشته از شروع عملیات، موفق به پیشروی های چشمگیری شده اند و به منطقه الزاویه در غرب حدیثه رسیده اند. نیروها هشت کیلومتر در این مناطق پیشروی کرده و مین ها و بمب های کار گذاشته شده از سوی داعش را منهدم کرده اند.

 

 

این منابع از آزاد سازی هشت کیلومتر میان «حدیثه» و «عنه» خبر دادند.

 

 

سرلشگر قاسم المحمدی فرمانده عملیات الجزیره اعلام کرد: نیروهای عراقی موفق به آزاد سازی هشت کیلومتر که از حدیثه در ۱۶۰ کیلومتری غرب الرمادی شروع و به شهر عنه در ۱۹۰ کیلومتری غرب الرمادی می رسد، شده اند.

 

 

وی افزود: نیروهای امنیتی در جریان پیشروی به سوی منطقه الصکره در شهر عنه شماری از داعشی ها را به هلاکت رسانده اند.

 

 

از سوی دیگر منابع عراقی با اشاره به ادامه عملیات آزاد سازی نینوا اعلام کردند: ۷۰ درصد از شرق موصل از لوث داعش آزاد شده است.
مهر

یک فرمانده ارشد عراق حضور نیروهای آمریکایی در صحنه نبرد موصل را تکذیب کرد

یکی از فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق قاطعانه خبر انتشار یافته توسط رسانه های غربی مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای عراقی در ساحل شرقی موصل را تکذیب کرد.   سرلشکر ‘عبدالوهاب الساعدی’ روز (شنبه) در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: دومین مرحله عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال عراق با ... یک فرمانده ارشد عراق حضور نیروهای آمریکایی در صحنه نبرد موصل را تکذیب کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

پیشروی نیروهای عراقی در محور شمالی موصل

نیروهای عراقی در پیشروی‌های جدید خود در شمال موصل و سواحل شرقی دجله، مناطق راهبردی و مهمی را آزاد کردند.   فرماندهی عملیات آزادسازی موصل، امروز- شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق موفق به آزادسازی «حی القدس» در کرانه شرقی رود دجله شدند.   سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله» در مصاحبه ... پیشروی نیروهای عراقی در محور شمالی موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

اسد: مخالفت ما با کشیدن خط لوله پیشنهادی قطر یکی از عوامل جنگ در سوریه بود

بشار اسد با افشای یکی از دلایل جنگ در سوریه گفت:‌ مخالفت سوریه با کشیدن خط لوله پیشنهادی قطر یکی از دلایل جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ بود.   بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه ایل جورناله ایتالیا گفت: مطمئنم که اکثر مردم سوریه پس از جنگ به این کشور بازخواهند ... اسد: مخالفت ما با کشیدن خط لوله پیشنهادی قطر یکی از عوامل جنگ در سوریه بود

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, غرب اروپا