مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

آخرین روز نشست حمایت از بازسازی عراق در کویت با ارائه کمک‌های چندین میلیارد دلاری

امیر کویت امروز (چهارشنبه) با اشاره به همکاری جامعه جهانی و بانک جهانی بابت بازسازی‌ها در عراق از اختصاص مبلغ دو میلیارد دلار به این مساله خبر داد.

 

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، صباح الاحمد الجابر الصباح،‌ امیر کویت در روز پایانی کنفرانس کویت برای بازسازی‌ها در عراق از همکاری جامعه جهانی و بانک جهانی برای بازسازی‌ها در این کشور خبر داد.

 

امیر کویت اظهار داشت: مبلغ دو میلیارد دلار به عنوان قرض از صندوق کویت برای بازسازی‌ها در عراق و حمایت از سرمایه گذاری‌ها در این کشور اختصاص خواهیم داد.

 

صباح الاحمد الجابر الصباح با تاکید بر اینکه امنیت عراق به منزله امنیت منطقه است، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترکی از سوی کشورهای حامی عراق در این زمینه صورت گیرد.

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در جلسه امروز کنفرانس بازسازی‌های عراق در کویت ضمن تشکر از دولت کویت برای برگزاری این کنفرانس، اظهار داشت: حدود پنج میلیون آواره در عراق وجود دارند که دولت تاکنون توانسته است نیمی از آنها را به مناطق مسکونی‌شان بازگرداند.

 

وی با اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران شرکت کننده در نشست کویت گفت: مبارزه با فساد را متوقف نخواهیم کرد.

 

نخست وزیر عراق تاکید کرد، تلاش می‌کند عراقی پلی برای تلاقی باشد نه صحنه درگیری.

 

وی خاطرنشان کرد، عراق هنوز هم از بروکراسی اداری مزمن رنج می‌برد. عراق تلاش می‌کند با همسایگانش و جهانه ارتباطش را حفظ کند و نیاز به زیرساخت‌ها و افزایش آموزش نیروی کار دارد.

 

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد: دوستان در سرمایه‌گذاری در کشور مشارکت کنند چراکه عراق در اثر تروریسم شاهد کاهش توسعه بوده است.

 

وی تاکید کرد: حفظ جان شهروندان هدف والای ما در جریان عملیات آزادسازی بود و حدود پنج میلیون آواره داریم که دولت نیمی از آنها را بازگردانده است.

 

العبادی افزود: کابینه مصوبه‌هایی در زمینه بهبود سرمایه‌گذاری در عراق داشته است.

 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این جلسه گفت: برنامه‌هایی برای ازسرگیری زندگی در عراق را با هدف سرعت بخشیدن به بازگشت زندگی شهروندان به روال عادی آغاز می‌کنیم.

 

گوترش افزود: این برنامه‌ها باید بر ممانعت از بازگشت تروریسم و افراط‌گرایی به عراق متمرکز باشند.

 

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر تلاش این سازمان برای بازسازی‌ها در عراق به ویژه در دو حوزه آموزش و حفاظت از آثار تاریخی گفت: روند تحقق آشتی در عراق باید شامل رسیدگی به جرائم نیز باشد.

 

نماینده آلمان در نشست امروز از کمک‌های کشورش به عراق به ارزش ۳۵۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

 

امارات نیز در جلسه امروز متعد به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی‌ها در عراق شد.

 

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اظهار داشت، علاوه بر این حمایت مالی، بخش خصوصی امارات نیز سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در پروژه‌های پایگاه الرشید و بندر ام قصر دارد.

 

جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی در سخنرانی که امروز (چهارشنبه) در روز پایانی کنفرانس بازسازی عراق در کویت داشت، ضمن تاکید بر ادامه کمک‌ها برای بازسازی عراق به دلیل اهمیت این کشور در منطقه خاورمیانه، اظهار داشت: ما با مبلغ ۴.۷ میلیارد دلار در بازسازی‌ها در عراق مشارکت داریم و تلاش می‌کنیم که این مبلغ را افزایش دهیم.

 

رئیس بانک جهانی افزود: ما به انقلابی در نوع و کیفیت سرمایه‌گذاری‌های انسانی در حوزه‌های بهداشت و آموزش در عراق نیاز داریم.

 

فدریکا موگرینی، نماینده سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم عراق خواستار کمک به مردم این کشور برای برقراری صلح شد.

 

موگرینی اعلام کرد، این اتحادیه مبلغ ۴۰۰ میلیون یورو برای حمایت از تحقق ثبات در عراق پرداخت می‌کند.

 

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز از کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری کشورش به بازسازی‌ها در عراق خبر داد.

 

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست بازسازی عراق در کویت شرکت کردو گفت: ترکیه پنج میلیارد دلار تسهیلات مالی به عراق تخصیص داده است.

 

این کنفرانس از روز دوشنبه با حضور نزدیک به ۲۰۰۰ شرکت‌های سرمایه گذار برگزار شده است.

ایسنا

رای‌الیوم : درخواست پنتاگون از اسرائیل برای توقف حملاتش به سوریه

به نقل از رای‌الیوم، «اسرائیل، طفل را اگر خطری برای آن محسوب شود، در رحم مادرش می‌کشد»، مقوله‌ای است که مورخان تاریخ نظامی و اطلاعاتی اسرائیل آن را تکرار می‌کنند. ولی این‌بار، این مقوله در ارتباط با ساقط شدن جنگنده‌های پیشرفته «اف- ۱۶» این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه اجرا نشد؛ چرا که پیامدهای هرگونه ... رای‌الیوم : درخواست پنتاگون از اسرائیل برای توقف حملاتش به سوریه

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, سوریه

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا: مخالفان بشار اسد دیگر نمی‌توانند او را سرنگون کنند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دن کوتس مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، روز سه شنبه در نشست استماع کمیته اطلاعات کنگره این کشور، افزود: توازن قوا در سوریه به صورت ریشه ای به نفع دولت سوریه تغییر کرده است به طوری که فرصت برای روسیه و ایران دو متحد سوریه فراهم آمده تا پایگاه ... مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا: مخالفان بشار اسد دیگر نمی‌توانند او را سرنگون کنند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه

یک چهره مخالف سوری: دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه با هدف غارت منابع کشور است

مناع درباره اوضاع عفرین گفت: امیدواریم که شهروندان کرد بفهمند که طرح آمریکا در شرق سوریه در درجه اول برای آن‌ها نابودکننده است. هدف طرح آمریکا کمک به کردها نیست بلکه نابودی‌شان و ایجاد جنگی نامحدود با ترکیه است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه