ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

آخرین تلاش مخالفان دولت انگلیس برای جلوگیری از بریگزیت بدون توافق

حزب مخالف کارگر انگلیس فردا سه‌شنبه قانون پیشنهادی خود را با هدف جلوگیری از وقوع خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا در پارلمان برای بحث و به رأی گذاشته شدن مطرح خواهد کرد.

 

به گزارش بلومبرگ، جان مک دانل، وزیر خزانه‌داری دولت در سایه انگلیس از جبهه مخالفان به اسکای نیوز گفت: قانون‌گذاران در حال بررسی این هستند که چطور ما طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه قانونی را در پارلمان معرفی کنیم که ما را قادر به جلوگیری از یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بدون تصویب پارلمان سازد.

 

وی افزود: هدف نهایی ما طی یک هفته آینده این است که حاکمیت پارلمانی را تضمین کنیم.

 

این در حالی است که چند روز پیش بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اقدامی جنجالی پارلمان این کشور را طی اکثر روزهای ماه سپتامبر و تقریبا نیمی از ماه اکتبر معلق ساخت تا همزمان به مذاکراتش با اتحادیه اروپا برای یک توافق بریگزیت جدید ادامه دهد.

 

جانسون در عین حال از یکسری طرح‌های بودجه‌ای برای صرف میلیاردها پوند در حوزه‌های آموزش رفاه اجتماعی و حمل و نقل رونمایی کرد و به گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه در تدارک برای برگزاری یک انتخابات جدید است، دامن زد.

 

با این حال در چند روز گذشته هزاران نفر در سراسر بریتانیا علیه تصمیم مربوط به معلق ساختن پارلمان تظاهرات کردند. این تظاهرکنندگان از شعار «کودتا را متوقف کنید» استفاده کردند که نشان می‌دهد از نظر آن‌ها این اقدام در راستای تضعیف چند قرن دموکراسی در انگلیس محسوب می‌شود. در عین حال رسانه ساندی تایم انگلیس گزارش کرد جانسون و دستیاران ارشد وی در حال بحث در این خصوص هستند که اعضای شورشی حزب محافظه‌کار را که با تلاش‌های جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق همراهی کنند، از حزب اخراج کنند.

 

دیوید گائوک، وزیر دادگستری سابق انگلیس که امروز دوشنبه همراه با یک گروه دیگر از مخالفان بریگزیت بدون توافق با نخست وزیر این کشور دیدار می‌کند، گفت: چنین رویکردی ارزش این هزینه را دارد.

 

او به اسکای نیوز تصریح کرد: گاهی اوقات شما در زمان‌هایی باید بین منافع شخصی خودتان و منافع ملی قضاوت کنید و باید اول منافع ملی مطرح باشد. البته امیدوارم که کار به آنجا نرسد. برخی از اعضای حزب محافظه کار که تهدید به اخراج شده‌اند به وجود استثناهایی برای تهدیدات جانسون اشاره کرده و می‌گویند که هر چند آن‌ها به توافق خروج دولت رأی دادند اما بسیاری از وزرای فعلی این کار را نکردند.

 

کایر استایمر، از حزب کارگر گفت، قوانین پیشنهادی فردا قرار است تمدید ضرب‌الاجل مربوط به بریگزیت را مطرح کند هر چند که او نگفت که چطور این مسئله عملی خواهد شد. او تأکید کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا معلق شدن پارلمان باقی مانده این تقریبا آخرین شانس ما است.

 

جانسون تأکید کرده که انگلیس در ۳۱ اکتبر به هر صورت از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. در عین حال میشل بارنیه، یک مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت که نسبت به جلوگیری از یک بریگزیت بدون توافق خوشبین نیست.

 

حزب محافظه کار انگلیس به قانونگذاران خود نسبت به اخراج شدن از حزب هشدار داد

 

رسانه انگلیسی اسکای نیوز به نقل از منبعی خبری گزارش کرد، مقام‌های ارشد حزب محافظه کار این کشور به قانونگذاران این حزب در پارلمان هشدار داده‌اند در صورت نشان دادن هر گونه تلاشی برای بلوکه کردن یک بریگزیت بدون توافق، مقام‌های حزب، ناظم پارلمانی آنها را کنار خواهند گذاشت و به این ترتیب آنها را از فراکسیون مربوط به این حزب در پارلمان اخراج خواهند کرد.

 

بر اساس قانون انگلیس، آن دسته از قانونگذاران این کشور که ناظم پارلمانی آنها را پس گرفته شوند، عملا در داخل پارلمان از این حزب اخراج شده و از آن پس به عنوان نامزدهای مستقل در پارلمان حضور خواهند داشت.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از اسکای نیوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه هنگام ناهار نشستی را با ناظم‌های پارلمانی حزب محافظه کار در محل تفرجگاه رسمی “چکرز” داشت.

 

جانسون وعده داده بریگزیت را چه با توافق و چه بدون توافق با اتحادیه اروپا عملی سازد اما چند قانونگذار محافظه کار به همراه قانونگذاران احزاب مخالف دولت انگلیس، به دنبال تصویب قوانینی پیش از معلق شدن پارلمان انگلیس در عرض یک هفته آینده هستند تا جلوی یک بریگزیت بدون توافق را بگیرند.

 

اسکای نیوز در گزارش خود نوشت، هر گونه قانونگذار محافظه کاری که فردا (سه شنبه) به هنگام بازگشت پارلمان از تعطیلات تابستانی خود به نفع دولت انگلیس رای ندهد از ناظم پارلمانی خود محروم شده و دیگر نامزد حزب محافظه کار در هر انتخاباتی نخواهد بود.

ایسنا

گاردین؛ ما نیازمند آن هستیم که اجلاس بعدی جی ۷ را تا رفتن دونالد ترامپ از کاخ سفید لغو کنیم

مایکل فوکس روزنامه نگار گاردین نوشت: مقصود جی۷ گردهم آوردن برخی از شکوفاترین دموکراسی‌های جهان برای هماهنگی مهمترین مسائل روز است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, غرب اروپا, فرانسه, کره جنوبی, محیط زیست, مقاله

هیل: ترامپ ممکن است از هواداری از برگزیت سخت پشیمان شود

با آشکار شدن تاثیر بلافاصله برگزیت بدون توافق بر اقتصاد بریتانیا و همچنین بازار جهانی، آمریکا شاید همچون گذشته از هواداری‌اش از برگزیت سخت احساس افتخار نکند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا